کد خبر: 5989
تاریخ انتشار: تیر 2, 1405گروه : اخبار استان ها / صنعت / ملی حفاری
نوآوری مهندسان ملی حفاری در بازگرداندن تجهیزات حساس به مدار عملیات
عبدالحسین آلبوشوکه اظهار کرد: این ماژولها مربوط به دکلهای ۳۷، ۳۹ و ۸۹ فتح است که در راستای همخوانی و راهاندازی موتورهای این دکلها با اتاق برق، بازطراحی و در مدار عملیات قرار گرفت. وی با اشاره به امکانات و ظرفیتهای فنی و تخصصی این مدیریت و برخورداری از متخصصان و کارشناسان خبره افزود: ماژولهای حساس الکترونیکی این دکلها بهدلیل نوسان شدید دامنه ولتاژ و فرکانس، امکان استفاده همزمان از موتورها را نداشتند که با توجه به حساسیت بالای این تجهیزات و عدم وجود جایگزین، تغییر سیستم آنها در دستور کار قرار گرفت. آلبوشوکه با اشاره به راهکار ابداعی برای تعمیر این تجهیزات اظهار کرد: بهدلیل پیچیدگی اجزای داخلی ماژولها، تغییر سیستم آنها نیازمند رویکردی چندمرحلهای شامل تشخیص دقیق نقص، تعویض قطعات قدیمی با قطعات سازگار و باکیفیت، کالیبره کردن و تنظیم دقیق پارامترهای عملکردی (شامل مقادیر کنترل دور و کنترل ولتاژ) و در نهایت انجام آزمونهای جامع جهت اطمینان از عملکرد صحیح و جلوگیری از آسیب احتمالی به سایر بخشهای حساس دستگاه بود. مدیر نگهداری و تعمیرات شرکت ملی حفاری ایران افزود: پس از پایان تعمیرات، ماژولها با موفقیت روی دستگاههای مذکور راهاندازی شدند و بررسی نتایج عملکرد آنها نشان داد که سیستمها بهطور کامل به وضعیت مطلوب اولیه بازگشتهاند. بر اساس این گزارش، شرکت ملی حفاری ایران هماکنون ۷۳ دستگاه حفاری خشکی و دریایی (در کلاسهای سبک، سنگین و فوقسنگین) در تملک دارد.
دیدگاهتان را بنویسید